ارائه مقاله و سخنرانی کتابدار گیلانی در نخستین کنگره ملی قزلباشان ایران و آناتولی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، نخستین کنگره ملی قزلباشان ایران و آناتولی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 6 و 7 مرداد ماه در دانشگاه محقق اردبیلی اردبیل برگزار شد.
در مراسم آغاز بکار این کنگره که با حضور جمعی از اساتید برجسته و دانشجویان رشته تاریخ ایران و اسلام و نیز مسئولین استان اردبیل حضور داشتند،«یعسوب اصغری» رئیس دفتر توسعه فرهنگی آذربایجان دانشگاه محقق اردبیلی و دبیر این کنگره گفت: پدیده قزلباش‌ها زائیده صفویه در ایران است که بخشی از تاریخ ایران محسوب می‌‎شوند.
وی با یادآوری اهمیت قزلباش‌ها در تاریخ ایران و آذربایجان، تصریح کرد: دفتر توسعه فرهنگی آذربایجان و دانشگاه محقق اردبیلی کنگره را در چهار محور قزلباشان و هویت، قزلباشان و صفویه، قزلباشان و عثمانی و قزلباشان در پس از سقوط حکومت صفویه برگزار می‌کند که هر کدام زیر مجموعه‌های خود را دارند.
دکتر «حبیب ابراهیم‌پور» رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: شاه اسماعیل پس از تاجگذاری توانست یک دولت و ملت قوی تشکیل دهد که پیش از آن سابقه نداشت.
وی با بیان این‌که در زمان حکومت صفویه ساختار خدا، شاه و بنده به ساختار خدا، امام عصر، شاه و بنده تغییر یافت، گفت: این ساختار پس از حکومت صفویه هم ادامه دارد.
پروفسور محمد نریمانی قائم مقام رییس دانشگاه محقق اردبیلی در این کنگره با بیان اینکه شیوخ طریقت صفوی به مرور از اردبیل به ایران و سوریه بسط داده شد،گفت: قزلباش ها کلاه 12 ترکی را ابداع کردند که جریان حاکم در صفویه هم از آن استفاده کردند و به واسطه این کلاه به قزلباش معروف شدند.
پروفسور حسین میرجعفری استاد برجسته دانشگاه اصفهان و صفویه پژوه، نیز با بیان اینکه اردبیل جایگاه واقعی برگزاری کنگره های صفویه است، گفت: جایگاه واقعی صفویه در اردبیل باید بصورت ویژه برای جهانیان روشن شود.
وی با بیان اینکه مسئولین دانشگاه های اردبیل باید کتابخانه دانشگاه های خود را به کتب صفویه شناسی تجهیز کنند، افزود: با راه اندازی مرکز مطالعات صفویه در دانشگاه محقق اردبیلی و اختصاص بودجه کافی به این مرکز، باید بصورت تخصصی روی سلسله صفویه پژوهش کرد.
رباب عزیزخوانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز با بیان اینکه نیاز به صفویه شناسی در میان عموم مردم وجود دارد، گفت: باید به فکر سواد اطلاعاتی مردم باشیم و در این زمینه گام های اساسی برداریم.
وی با بیان اینکه ادبیات شفاهی در مورد صفویان در اردبیل وجود دارد، افزود: ما باید نسبت به سلسله صفویه بیشتر کار کنیم؛ چراکه اردبیل مهد سلسله صفویه می باشد.
در این کنگره همچنین وحید فرحی دیگه سرا کتابدار کتابخانه عمومی آزادگان لیسار شهرستان تالش ضمن ارائه مقاله خود به ایراد سخنرانی پرداخت.
این کتابدار گیلانی که با دو مقاله علمی تاریخی خود با عنوان: تاثیر قزلباشان آناتولی بر روابط شاه اسماعیل صفوی و علاالدوله ذولقدر و نقش و جایگاه خاندان قزلباش ذوالقدر در ایالت فارس در دوره صفوی در این کنگره حضور داشت و در مورد نقش خاندان قزلباش ذوالقدر در دوران امارت ایشان بر ایالت فارس به ایراد سخنرانی پرداخت.
وحید فرحی دانشجوی دکتری تاریخ از دانشگاه خوارزمی تهران است و پیش از این نیز دارای مقالاتی در سطح علمی و پژوهشی و همچنین دارای سابقه همکاری در تصحیح و مقابله نسخ خطی تاریخی با اساتید برجسته دانشگاه تهران می باشند.
گفتنی است مقالات ارائه شده در این کنگره در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و همچنین پایگاه تخصصی سیویلیکا (civilica)منتشر خواهد شد.

 

۴۸

رئیس پلیس لندن زنگ خطر حملات تروریستی در انگلیس را به صدا درآورد

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس لندن در این یادداشت که در ساندی میل منتشر شد، نوشت: اینکه آیا حمله تروریستی انجام می شود یا نه مطرح نیست بلکه مساله این است چه زمانی این حملات انجام می گیرد.
کمیسر پلیس متروپلیتن هشدار داد: هرچند مسئولیت من جلوگیری از وقوع هرگونه حمله تروریستی است اما نمی توانم قول دهم که حمله تروریستی به وقوع نخواهد پیوست.
هوگان-هو با اشاره به حملات اخیر تروریستی در فرانسه و آلمان بیان داشت: من این ترس را در میان مردم احساس می کنم و به عنوان پلیسی که باید از وقوع این حوادث جلوگیری کنم می دانم که توقع دارید این اطمینان را به شما بدهم.
رئیس پلیس لندن اضافه کرد: اما متاسفانه چنین اطمینانی را نمی توانم بدهم. چون همانطور که می دانید سطح هشدار امنیتی در لندن طی دو سال گذشته در بالاترین حد ممکن قرار داشته و همچنان وضعیت همان است.
رئیس متروپلیتن ادامه داد: بالا بودن سطح هشدار امنیتی یعنی اینکه احتمال حملات تروریستی خیلی زیاد است و سئوال الان این است که این حادثه چه زمانی روی می دهد نه این که آیا چنین حادثه ای روی خواهد داد یا خیر.
وی در عین حال مدعی شد که «فرهنگ انگلیسی» سبب شده تا این کشور در معرض حملات تروریستی قرار گیرد.
هوگان-هو افزود: پلیس متروپلیتن لندن ضمن به کار گیری صدها افسر اضافی، تاکنون حملات تروریستی متعددی را خنثی کرده و روابط بسیار خوبی نیز با سازمان امنیت داخلی (MI5) و سازمان اطلاعات خارجی (MI6) دارد که همین مساله منجر به پیشرفت های خوبی در زمینه های امنیتی شده است.
وی با بیان اینکه نیروی پلیس انگلیس همچنان برای ایجاد رابطه بهتر با جامعه، سلاح حمل نمی کند، افزود: بگذارید شرایط همین طور بماند – شما چشمان و گوش ما در مقابل تروریسم باشید.
روزنامه دیلی تلگراف نیز اخیرا در گزارشی نوشته بود دستگاه های اطلاعاتی انگلیس احتمال حمله تروریستی در خاک این کشور را به دنبال حملات تروریستی اخیر در خاک اروپا از جمله فرانسه، خیلی زیاد، ارزیابی کرده اند .
به نوشته این روزنامه، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی انگلیس نگران از حمله داعش و سایر گروه های تروریستی به تجمعات مردم هستند.
«ترزا می» نخست وزیر انگلیس نیز سه شنبه گذشته در جریان کنفرانس مشترک خبری اش را ‘اندا کنی’ همتای ایرلندی اش در لندن در واکنش به حمله تروریستی در فرانسه گفت احتمال این گونه حملات تروریستی در انگلیس نیز بسیار محتمل است.
اما دولت انگلیس به رغم حملات تروریستی اخیر در کشورهای فرانسه و آلمان همچنان سطح هشدار تروریستی در این کشور را ثابت نگه داشته است.
سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی به سطح ‘شدید’ ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) رسیده است که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.
در صورتی که اوضاع امنیتی جزیره به بدترین حالت خود برسد، سطح هشدار امنیتی به سطح «بحرانی» می رسد و این بدان معناست که «وقوع یک حمله قریب الوقوع تروریستی انتظار می رود.»

4949

ابلاغ آیین‌نامه مقابله با گرد و خاک/ وزارت نیرو حقابه تالاب‌ها را بدهد، شهرداری‌ها کمربند سبز بکشند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ بر اساس این آیین نامه، به منظور تبیین سیاستگذاری و ارایه راهکارهای اجرایی در سطح ملی و منطقه ای و نظارت و پیگیری اجرای برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت موضوع این آیین نامه و ارایه گزارش های نوبه ای و ایجاد هماهنگی بین سازمان ها و دستگاه ها به منظور ایجاد آمادگی ملی، مدیریت و مقابله با آثار زیان بار پدیده گرد و غبار در کشور و ایجاد زمینه همکاری‌های منطقه‌ای، ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار با مسئولیت رییس سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل می شود.

متن این آیین نامه به شرح زیر است:

آیین نامه اجرایی آمادگی مقابله با پدیده گرد و غبار

ماده 1 – به منظور تبیین سیاستگذاری و ارایه راهکارهای اجرایی در سطح ملی و منطقه ای و نظارت و پیگیری اجرای برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت موضوع این آیین نامه و ارایه گزارش های نوبه ای و ایجاد هماهنگی بین سازمان ها و دستگاه ها به منظور ایجاد آمادگی ملی، مدیریت و مقابله با آثار زیان بار پدیده گرد و غبار در کشور و ایجاد زمینه همکاری‌های منطقه‌ای، ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار با مسئولیت رییس سازمان حفاظت محیط زیست و با عضویت معاونین ذی ربط سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی (سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور)، نیرو، نفت، راه و شهرسازی (سازمان هواشناسی کشور)، کشور (سازمان مدیریت بحران کشور)، امور خارجه، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت (سازمان زمین شناسی کشور)،آموزش و پرورش، معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تشکیل می شود.

ماده 2 – در راستای تعیین وضعیت پدیده گرد و غبار با منشأ خارجی و داخلی در کشور با هدف شناسایی کانون‌های شکل گیری و نحوه پراکنش آنها و به منظور پیش‌بینی و اطلاع رسانی به هنگام وقوع این پدیده، سازمان های حفاظت محیط زیست و هواشناسی کشور مکلفند ظرف شش ماه، طرح توسعه و تجهیز ایستگاه های پایش وضعیت جوی با استفاده از فناوری‌های نوین، سامانه (سیستم) ‌های پیش آگاهی و کنترل کیفیت هوای منطقه را با رعایت قوانین و مقررات مربوط به صورت مشترک تهیه و برای تصویب به ستاد موضوع ماده (1) این آیین نامه ارایه نمایند.

ماده 3- سازمان حفاظت محیط زیست مکلف است با همکاری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان هواشناسی کشور منشأهای داخلی و خارجی تولید گرد و غبار را شناسایی و اقدامات اجرایی و اطلاعات لازم را به دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام نماید.

ماده 4 – وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور) موظف است با همکاری ستاد موضوع ماده (1) این آیین نامه و استانداری‌های مربوط، نسبت به تهیه برنامه زمان‌بندی اجرای طرح‌های تثبیت کانون‌های تولید گرد و غبار نظیر کشت درختان و بوته‌های مرتعی و مالچ‌پاشی و سایر اقدامات مناسب براساس نتایج طرح شناسایی کانون‌های بحرانی اقدام نماید.

ماده 5 – وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور) موظف است در راستای برنامه اقدام ملی مقابله با بیابان زایی و کاهش اثرات خشکسالی در کشور با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سازمان بسیج سازندگی و نیروی مقاومت بسیج و سایر پیمانکاران ذی‌صلاح، نسبت به انجام نهال کاری و با استفاده از گونه‌های بومی سازگار به کم آبی، با اولویت مناطق آسیب پذیر از نظر زیست محیطی با اولویت مناطق بحرانی فرسایش بادی و گرد و غبار در کشور مطابق با طرح‌های اجرایی اقدام نماید.

تبصره 1- استانداران موظفند پروژه‌های استانی موضوع این ماده را به عنوان پروژه های اولویت-دار در شورای برنامه ریزی و توسعه استان جهت تصمیم گیری برای تأمین اعتبار از محل اعتبارات طرح‌های استانی مطرح نمایند.

تبصره 2- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مکلف است اعتبار پروژه های ملی مرتبط با این ماده را با رعایت قوانین مربوط در لوایح بودجه سالانه منظور نماید.

تبصره 3- وزارت نفت مکلف است درصورت اعلام نیاز دستگاه‌های ذی‌ربط مالچ مورد نیاز را تأمین و برنامه ریزی لازم برای تولید و نگهداری این ماده را در پالایشگاه منطقه به عمل آورد. اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات مصوب مربوط با پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تأمین خواهد شد.

ماده 6 – استانداری های مناطق تحت تأثیر به ویژه منطقه جنوب، غرب و شرق کشور موظفند نسبت به تشکیل کارگروه های استانی متناظر ستاد موضوع ماده (1) این آیین‌نامه اقدام و برنامه‌های اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی برای کسب آمادگی مواجهه با پدیده گرد و غبار را با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط استانی و براساس دستورالعمل‌های ستاد ملی اجرا نمایند.

ماده 7 – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی استان‌های تحت تأثیر مکلفند برنامه تجهیز مراکز درمانی مناطق را در برنامه های سالانه و پنجساله تهیه و به شرح زیر اجرا نمایند:

الف – توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش به وسایل مراقبت‌های پزشکی لازم جهت پیشگیری و درمان افراد آسیب دیده در مناطق تحت تأثیر پدیده گرد و غبار.

ب – توسعه و تجهیز مراکز اورژانس در مناطق بحرانی گرد و غبار.

تبصره – اعتبارات لازم برای اجرای این ماده از محل منابع ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت – مصوب 1380 – در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی و اختصاص داده می‌شود.

ماده 8 – وزارت نیرو موظف است با توجه به وضعیت بارش در هر سال، حقابه تالاب های جنوب و غرب کشور و نیاز آبی طرح‌های مقابله با منشأ گرد و غبار را که توسط کارگروه مشترک سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و وزارت نیرو تعیین شده است، در چارچوب میزان آب قابل تأمین ابلاغی وزارت یادشده، تأمین کرده و نتایج آن را به طور منظم به ستاد موضوع ماده (1) این آیین‌نامه ارایه نماید.

ماده 9 – شهرداری‌های شهرهای واقع در مناطق تحت تأثیر پدیده گرد و غبار کشور موظفند برای اجرای طرح کمربند فضای سبز شهرهای مربوط ضمن رعایت ضوابط طرح جامع، نظر سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور را از جهت اولویت مکانی و نوع کاشت رعایت نمایند.

تبصره – شهرداری‌های شهرهای متأثر از پدیده گرد و غبار، جهت کنترل و مهار کانون‌های تولید گرد و غبار داخلی موظفند در تأمین منابع مالی موردنیاز طرح‌های پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور) مشارکت نمایند.

ماده 10 – وزارت نیرو با کمک شهرداری‌ها موظف است به منظور کاهش صدمات وارده بر تأسیسات تصفیه آب شرب شهری ناشی از پدیده گرد و غبار در منطقه، کمربند سبز با اشکوب‌بندی مناسب با اهداف بادشکن را پیرامون تأسیسات مربوط احداث نماید.

ماده 11- برنامه سازگاری با پدیده گرد و غبار باید ظرف یک سال پس از لازم الاجرا شدن این آیین نامه توسط وزارتخانه‌ها، سازمان ها و شهرداری‌ها تهیه و جهت تصویب به ستاد موضوع ماده (1) این آیین‌نامه ارایه شود.

ماده 12 – وزارت جهاد کشاورزی مکلف است به منظور حفاظت از منابع خاک در معرض فرسایش بادی، طرح جامع مدیریت و احیای زمین‌های کشاورزی و کشاورزی حفاظتی، توسعه جنگل‌کاری و احیای مراتع استان‌های کشور را تهیه و جهت اجرا و تأمین بودجه لازم در برنامه های پنجساله ارایه نماید.

ماده 13- به منظور کنترل منشأهای فعلی داخلی پدیده گرد وغبار و جلوگیری از گسترش آنها، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مکلف است آمایش سرزمین و برنامه‌های مدیریت جامع حوزه آبخیز را با رویکرد فرابخشی در دستور کار قرار دهد.

ماده 14- به منظور برنامه‌ریزی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جهت کنترل منشأهای گرد و غبار برون مرزی، سازمان حفاظت محیط زیست موظف است با هماهنگی وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌های مرتبط و با استفاده از ظرفیت کنوانسیون‌ها و نهادهای بین‌المللی نسبت به تهیه برنامه منطقه‌ای کنترل منشاءهای یادشده اقدام و هماهنگی مورد نیاز را با کشورهای منطقه جهت اجرای برنامه‌ها با همکاری نهادهای بین‌المللی به عمل آورد.

ماده 15 – وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است نسبت به تکمیل زیرساخت‌های مخابراتی جهت توسعه و ارتقای شبکه‌های پایش زیست محیطی آلودگی هوا و گرد و غبار اقدام نماید.

ماده 16- وزارت راه و شهرسازی مکلف است نسبت به توسعه و تجهیز فرودگاه‌های مناطق متأثر از گرد و غبار به تجهیزات و تأسیسات ناوبری و هواشناسی پیشرفته، جهت ارایه خدمات پروازی در شرایط وقوع بحران گرد و غبار اقدام نماید.

ماده 17 – سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مکلف است اعتبارات لازم را برای تحقق برنامه‌های موضوع این آیین‌نامه در ذیل اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه سنواتی پیش‌بینی نماید.

ماده 18 – سازمان حفاظت محیط زیست مکلف است گزارش اجرای این آیین‌نامه را ‏هر شش ماه یک بار به د‏فتر هیئت دولت ارایه نماید.

ماده 19- تصویب نامه شماره 93106/ت40419هـ مورخ 6/5/1388 لغو می شود.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را برای اجرا به وزارت جهادکشاورزی- وزارت نیرو- وزارت نفت- وزارت راه و شهرسازی – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- وزارت امورخارجه – وزارت آموزش و پرورش- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری- وزارت کشور- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح- سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور- سازمان حفاظت محیط زیست- معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

۴۷۴۷

مشکل قطعی آب در شهرکی واقع در غرب تهران/ آبفای تهران: هیات‌مدیره شهرک دریا همکاری نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موضوع قطعی و کم شدن فشار آب در شهرکهای مسکونی اطراف تهران، موضوع تازه ای نیست. هفته گذشته آب شهرکی واقع در شمال شرق تهران قطع شد و این هفته از سوی مخاطبان سرویس مشکلات مردم خبر رسیده که آب در شهرک دریا واقع در غرب تهران قطع است.
یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در این باره کامنت گذاشته: محله شهرک دریا واقع در منطقه 21 با قطعی آب در روز، به میزان 9 تا 10 ساعت مواجه است. این قعطی آب فقط برای 4 تا 5 کوچه ابتدایی این شهرک رخ داده و هیچ فردی پسخگو نیست. مدیریت شرکت آب و فاضلاب شهرک های غرب تهران و مسئولان مربوطه به هیچ عنوان پاسخی به شهروندان نمی دهند. این قطعی آب مشکلات متعددی را برای ساکنان این چند کوچه به وجود آورده است. از آنجا که دسترسی به شرکت آب و فاضلاب شهرک های غرب تهران و حتی اداره آب و فاضلاب برای پاسخگویی محیا نیست و آنها پاسخگو نیستند. از شما عزیزان خواهشمندم پیگیری های لازم را به عمل آورید.
برای پیگیری حل این مشکل مهندس بهشتی مدیر امور آبفای منطقه تهرانسر گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:
چرا این شهرک مشکل آبرسانی دارد؟
شهرک دریا دارای آب محلی است و زیرنظر شرکت آب و فاضلاب نیست. به همین دلیل ما هیچ دخل و تصرفی نداریم. باید طبق قانون آبرسانی بخش خصوصی تحویل شرکت آب و فاضلاب شود. ما خیلی تلاش کردیم هیات مدیره این مجموعه با ما تفاهم کنند تا مشکل مردم حل شود. ولی متاسفانه هیات امنا موافقت نکرده اند. ما آمادگی داریم تاسیسات آبرسانی شهرک دریا را تحویل بگیریم و مشکل آب را حل کنیم. ولی تاسیسات آنها فعلا تحویل ما نیست.

چرا هیات مدیره موافقت نکرده؟ باید هزینه های کلانی بدهند تا از آب شهری برخوردار شوند؟
یک سری هزینه ها وجود دارد که باید پرداخت شود. یک سری تاسیسات و املاک آنها هم باید تحویل شرکت آب و فاضلاب شود. ما بیش از 15 مورد با آنها نامه نگاری کردیم که بیایید و در جلسات شرکت کنید. هیات مدیره شهرک دریا آمده اند شرکت کرده اند ولی به نتیجه قطعی نرسیده اند. لذا باز هم تاکید می کنیم همین امروز آمادگی داریم شهرک دریا را تحویل بگیریم ولی خود متولیان امر باید این کار را پیش بگذارند.

شاید آنها از پرداخت هزینه های آبرسانی که شما مطالبه می کنید ناتوانند. امکان ندارد به صورت اقساط این هزینه ها دریافت شود؟
در کل کشور شهرکهایی که آب محلی دارند، باید تحویل شرکت آب و فاضلاب شوند. روش انجام این کار نیز طبق قانون به این صورت است که تاسیسات آبرسانی شهرکها توسط کارشناسان رسمی قیمت گذاری می شود. نرخ روز انشعاب آب ما نیز به قیمت روز مشخص و تعیین می شود. آنها چاه و تاسیسات خودشان را دارند و باید به ما تحویل بدهند و ما اشتراک آب تحویل می دهیم. هزینه های این دو از هم کم می شود و هر طرفی بدهکار شد، باید هزینه را بپردازد. با این وجود با تمام مشکلاتی که ما در تابستان داریم، برای حل شدن مشکلات مردم آمادگی داریم همین امروز با هیات امنای این شهرک توافق کنیم و تغییر و تحولات انجام شود.

 

46231

 

رضاییان: برای داشتن تیم بانوان باید حداقل یک زمین تمرین با کیفیت و با امنیت داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم
فوتبال بانوان ملوان به عنوان یکی از بهترین تیم های فوتبال بانوان ایران، دیگر
جایی در باشگاه ملوان ندارد و این باشگاه قصد واگذاری آن را دارد. ابتدا گفته شد
که ملوان قصد انحلال این تیم را دارد اما حالا مسعود رضاییان مدیرعامل ملوان می
گوید این باشگاه، تیم بانوان خود را منحل نکرده بلکه قصد واگذاری آن را دارد.

*خبر انحلال تیم فوتبال بانوان ملوان
سر و صدای زیادی به پا کرد. دلیل این موضوع چه بود؟

من طی این چند روز بارها تاکید کرده ام
که قصد انحلال تیم بانوان ملوان را نداریم بلکه قصد داریم این تیم را واگذار کنیم.
آن هم به صورت رایگان. در این مورد مکاتباتی با مسئولان فوتبال و ورزش شهر و استان
داشته ایم.

*دلیل این واگذاری چیست؟

دلایل مختلفی دارد. همیشه ارگان هایی
هستند که تیمداری می کنند و بعد منصرف می شوند. وزارت نفت تصمیم می گیرد تیم با
سابقه 60 ساله خود را واگذار کند. حالا ملوان که از هیچ جایی حمایت نمی شود، نمی
تواند تیم خود را واگذار کند؟ نباید در این مورد از ملوان ایراد بگیریم.

*پس مشکلات مالی یکی از دلایل بزرگ این کار بوده؟

ما فصل گذشته مشکل مالی زیادی داشتیم که بخش بزرگی از این مشکلات
مربوط به بدهی های سال های گذشته بود. این موضوع روی سقوط ملوان تاثیرگذاشت. فقط
استاندار محترم 50 میلیون تومان به ما کمک کرد و کسی قدم دیگری برنداشت.

*اما در بیانیه ای که روز گذشته باشگاه ملوان منتشر کرد، نوشته شده
بود که مسائل دیگری هم باعث این تصمیم شده اند.

واگذاری تیم بانوان، دلایل مختلفی دارد. وقتی شما تیم بانوان دارید،
باید شرایط خاصی داشته باشید و به این تیم توجه خاص کنید. باید همه امکانات و
الزامات ساختاری و فرهنگی را داشته باشید. محل تمرینات تیم هم باید کیفیت و امنیت
داشته باشد. همه این ها باعث شدند که ما به این نتیجه برسیم. ما از مدت ها قبل
مکاتبه و مذاکره کرده ایم و تقاضا داشته ایم که به تیم کمک کنند. اما حمایتی از
ملوان نشد. همیشه همین طور است. با وجود همه این مشکلات، سعی کردیم تیم را تا
پایان لیگ حفظ کنیم که همین کار را کردیم. بخشی از مطالبات بازیکنان را دادیم.

*فدراسیون مخالف این موضوع نیست؟

تنها تیم لیگ برتری که پارسال تیم بانوان داشت ملوان بود. اما
فدراسیون کمکی به ما نکرد. باید حق بانوان را در ورزش ایران بهتر از این که هست
بگیریم.

43 43

 

 

پوست‌اندازی افعی تروریسم در سرزمین شـام

در خبری مهم و برای اولین بار پس از حدود 5 سال، ابومحمد الجولانی، سرکرده گروهک تروریستی “جبهه النصره لأهل الشام” ـ شاخه رسمی تشکیلات القاعده در سوریه ـ تصویری از خود منتشر نمود. به فاصله کوتاهی و طی یک فایل ویدیویی، اعلام کرد که گروهک تروریستی النصره از القاعده جدا شده و زین پس تحت نام “جبهه فتح الشام” فعالیت خواهند نمود.
این رخ نمایی و تغییر نامِ به ظاهر ساده و اعلام جدایی از القاعده، منشأ تحولات و تحرکات مهمی خواهد بود که به اختصار بیان می شود:
1. این تحولات بلافاصله پس از دیدار مهم جان کری و سرگی لاوروف، وزرای خارجه ایالات متحده و روسیه رخ داد. در این دیدار توافق مهمی انجام شد که ظاهر آن همکاری و هماهنگی بیشتر میان دو طرف بر سر موضوع سوریه است؛ اما برنامه اجرایی آن، ضرورت هماهنگی روسیه با آمریکا بر سر بمباران و مورد هدف قرار دادن معارضین مسلح در سوریه است. هرچند پیش از این بر سر تروریستی بودن دو گروه داعش و النصره توافق شده بود، اما این بار بر سر اهداف بحث و بررسی صورت گرفت. به عبارت ساده روسیه باید پیش از هدف قرار دادن افراد و مواضع، در مورد تعلق آنان به گروهک های تروریستی ذکرشده (داعش و النصره) با طرف آمریکایی به تفاهم برسد! هدف ایالات متحده اینست که گروه های اصطلاحاً میانه رو ـ مثلاً همین گروهک نورالدین الزنکی که سر نوجوان زخمی فلسطینی را برید! ـ را از حملات هوایی مؤثر روسی ـ سوری دور بدارد. هرچند این تفاهم الزامی، نقداً عایدی ای جز اتلاف وقت و هدر دادن اصل غافلگیری برای ارتش سوریه و هم پیمانانش ندارد؛ اما نکته مهم تر اینجاست که این تغییر نام می تواند تمامی این معادلات را بهم بریزد و از این به بعد، ارتش روسیه و طبعاً سوریه نمی تواند هدفی از مجموعه النصره را مورد ضربه قرار دهد؛ چراکه دیگر النصره ای در میان نیست!
2. تغییر نام النصره به فتح الشام پس از پیش روی های راهبردی جبهه مقاومت در محور حیاتی شمال سوریه روی می دهد. ایده ای که پیش از این نیز در قالب یک دوپینگ از طرف حامیان منطقه ای تروریست ها و با تشکیل مجموعه ای تحت نام “جیش الفتح” تجربه شده بود و نتایج مثبتی نیز داشت؛ از این رو که با تلفیق توان رزمی و پشتیبانی هماهنگِ لجستیکی و اطلاعاتی، زمینه فتوحات جدیدی را فراهم آورد.
3. این تغییر پوسته و ظاهر می تواند زمینه حضور آنان در گفتگوهای صلح را فراهم آورد؛ چه اینکه گروه جدید! فاقد هرگونه سابقه جنایی و نقض آشکار حقوق بشر است و می تواند علم آزادی خواهی و استبدادستیزی را بیش از گذشته بلند کند. به اظهارات نسبتاً مثبت دی میستورا هم عنایت داشته باشید که از آغاز دور جدیدی از گفتگوها سخن می گوید.
4. تغییر نام و مطرح شدن به عنوان معارضه میانه رو و رفرمیست، زمینه جذب هرچه بیشتر کمک های خارجی را فراهم می آورد. تأمین کنندگان هم نگرانی بابت تروریستی بودن این گروه و محکومیت جهانی نخواهند داشت.
5. این حرکت النصره می تواند الگویی برای سایر گروهک های مسلح سوری باشد که در بیعت با القاعده و الظواهری هستند. این خروج از بیعت القاعده و طبیعتاً پیوستن آنها به تشکیلات تازه تأسیس “فتح الشام” باعث قدرت گیری جدی و تأثیرگذار آن خواهد شد؛ چه در عرصه نظامی و چه مذاکرات به اصلاح صلح!
6. اما این تغییرات (تغییر نام و خروج از بیعت القاعده) در طرف دیگر می تواند باعث شوک انگیزه ای به جنگجویان خارجی النصره باشد که تعداد کمی هم نیستند! حالا آنها راهی ندارند جز اینکه عطای جهاد در سوریه را ببخشند و به شهر و دیارشان برگردند؛ یا اینکه به بدیل النصره یعنی داعش بپیوندند. این قدرت گیری آنی داعش، قطعاً هزینه های جدی به همراه خواهد داشت. این احیای داعش، شاید وجه دیگر این نقشه جدید باشد…
باید بیدار ماند

4949

ترکیب استقلال تهران برای بازی با استقلال خوزستان/ کنعانی زادگان هم هست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علیرضا منصوریان قصد دارد در این مسابقه از مهدی رحمتی، هرایر مگویان، محمد حسین کنعانی زادگان، رابسون، وریا غفوری، فرشید باقری، امید ابراهیمی، بختیار رحمانی، جابر انصاری، کاوه رضایی و خسرو حیدری در ترکیب ثابت تیمش استفاده کند.
43 43